Obsługa > Konfiguracja Internetu > Android

Konfiguracja Internetu dla Systemu Android

Po włożeniu karty SIM NAU Mobile do telefonu, otrzymasz SMS konfiguracyjnego (w niektórych modelach telefonów, przychodzi on jako powiadomienie). Otrzymaną wiadomość zainstaluj w telefonie i zaakceptuj nowe ustawienia. Jeśli automatycznie nie dostaniesz SMS konfiguracyjnego, możesz zamówić go wysyłając SMS o treści Internet” na numer 8090. W sytuacji, kiedy nie otrzymasz lub skasujesz SMS konfiguracyjnego, punkt dostępu (inaczej: Access Point Name lub APN) możesz też ustawić samodzielnie.

Na telefonie:

1. Wejdź w „Menu” -> „Ustawienia” -> „Sieci zwykłe i bezprzewodowe”.
2. Wybierz „Sieci komórkowe” -> „Punkty dostępowe”.
3. Wybierz „Menu” -> „Nowa nazwa APN”, a następnie uzupełnij dane:
Nazwa: Internet
APN: internet lub naumobile (działa tylko w kraju)
Typ APN: Internet
*resztę parametrów pozostaw niewypełnione lub domyślnie wypełnione
4.Zapisz powyższe ustawienia w telefonie.


Jeśli w trakcie zapisywania pojawi się pytanie o hasło lub kod, wpisz 0000 bądź 1234.
Po zapisaniu ustawień konieczne może być wyłączenie i ponowne włączenie telefonu.

Na telefonie (Internet w roamingu):

Na początek włącz “Transmisja danych w roamingu“.

Następnie przejdź do ustawiania punktu dostępowego:

1.Wejdź w „Menu” -> „Ustawienia” -> „Sieci zwykłe i bezprzewodowe“.
2.Wybierz „Sieci komórkowe” -> „Punkty dostępowe“.
3.Wybierz „Menu” -> „Nowa nazwa APN“, a następnie uzupełnij dane:
Nazwa: Internet
APN: internet
Proxy: Nie ustawiono
Port: Nie ustawiono
Nazwa użytkownika: Nie ustawiono
Hasło: Nie ustawiono
Serwer: Nie ustawiono
MMSC: Nie ustawiono
MMS Proxy: Nie ustawiono
Port MMS: Nie ustawiono
MCC: 260
MNC: 01
Typ uwierzytelnienia: CHAP
Typ APN: default
Protokół APN: IPv4/IPv6
Protokół roamingu APN: IPv4/IPv6

4. Zapisz powyższe ustawienia w telefonie.


Jeśli w trakcie zapisywania punktu dostępowego pojawi się zapytanie o hasło lub kod, wpisz 0000 bądź 1234.
Po zapisaniu ustawień może pojawić się konieczność wyłączenia i ponownego włączenia telefonu.

Na komputerze (modem):

W zależności od tego, czy do nawiązania połączenia z Internetem służy aplikacja, czy dekowana strona WWW:
1. Wejdź w opcję Ustawienia” -> Ustawienia połączenia” -> Zarządzanie profilami”.
2. 
Następnie utwórz nowy profil zgodnie z poniższymi wytycznymi:
Nazwa profilu: Internet NAU Mobile
APN: Internet
*resztę parametrów pozostaw niewypełnione lub domyślnie wypełnione
3. Wybierz opcję Zapisz”.
4. 
Ustaw dodany profil jako Profil Domyślny”.
5. 
Nawiąż połączenie poprzez profil, wybierając opcję „Połącz”.

Na komputerze (router):

Zaloguj się do strony WWW służącej do zarządzania routerem (sprawdź w instrukcji routera adres tej strony):
1. Po wczytaniu strony służącej do zarządzania routerem zaloguj się do panelu.
2. 
Wybierz opcję Ustawienia” -> „Szybka Konfiguracja” (lub inną służącą do skonfigurowania APN).
3. 
Następnie utwórz lub skonfiguruj profil zgodnie z poniższymi wytycznymi:
Nazwa profilu: Internet NAU Mobile
APN: Internet
*resztę parametrów pozostaw niewypełnione lub domyślnie wypełnione
4. Wybierz opcję: Zapisz” i Zakończ”.
5. 
Nawiąż połączenie poprzez wybranie opcji „Połącz”.

W przypadku problemów z konfiguracją Internetu:

1. Wyłącz urządzenie i wyjmij kartę SIM.
2. Włącz urządzenie i usuń wszystkie punkty dostępowe APN.
3. Wyłącz urządzenie i włóż kartę SIM.
4. Włącz urządzenie i wprowadź nowy APN, korzystając z powyższych ustawień.